Van de bestuurstafel: juni 2026

De Dorpsraad vergadert elke maand. In deze rubriek vertellen we wat we zoal hebben besproken.

EVALUATIE PUMPTRACK

Voorafgaand aan de vorige vergadering hebben we een evaluatiebijeenkomst gehouden, samen met de omwonenden en de gemeente. De Pumptrack werd toen enthousiast gebruikt, maar er was ook overlast.

Nu, een maand later, hebben we elkaar opnieuw gesproken, en de overlast is minder. Het nieuwe is eraf en jongeren spreken elkaar aan op hun gedrag. Jammer is wel dat er minder vaak een helm wordt gedragen. Er zijn geen meldingen meer geweest, maar politie en boa’s komen regelmatig kijken en maken soms zelf een rondje over de baan. De kans bestaat dat de overlast weer toeneemt in de vakantieperiode, als meer mensen vrij zijn en de zon schijnt. We zullen de gemeente vragen dat men ’s avonds, aan het einde van de dienst, nog een keer komt kijken.

Verder moeten we zorgen dat het onkruid, dat met dit weer snel opkomt, regelmatig wordt gewied. En we halen het roodwitte lint weg, behalve rond bloemperk.


KENNISMAKING MET KLIEKPOP EN HET WINTERFESTIJN

Aan het begin van de vergadering kwamen enthousiaste organisatoren langs van zowel Kliekpop als het Winterfestijn op het Plein. Doel was kennismaken, en kijken in hoeverre we elkaar kunnen ondersteunen. Kliekpop is sinds 2019 uitgegroeid tot een meerdaags evenement waar jong en oud op afkomt: 1500 bezoekers. En het Winterfestijn heeft na de succesvolle aftrap (meteen 800!) ambitieuze plannen: het wordt dit jaar over vier dagen gespreid, om de verschillende doelgroepen beter te kunnen bedienen, en om een aparte avond te houden voor bedrijven die hun eindejaarsborrel komen vieren. Zowel Kliekpop als het Winterfestijn hebben een stichting opgericht. Dat maakt fondsenwerving makkelijker en voorkomt individuele aansprakelijkheid.

In beide gevallen kan de Dorpsraad de evenementen helaas niet structureel ondersteunen via het Leefbaarheidsfonds. De criteria laten het niet toe, en onze middelen zijn beperkt. Kliekpop vraagt een bescheiden entreeprijs, maar is voor 80% afhankelijk van de bijdragen van sponsoren en andere inkomsten. Het Winterfestijn is zelfs helemaal gratis, en draait dus volledig op gulle gevers. En dat terwijl de kosten voor evenementen de laatste jaren enorm zijn gestegen: logistiek, licht en geluid, beveiliging, vergunning…

Maar we konden Kliekpop wel op het spoor zetten van extra subsidiemogelijkheden. En het was mooi om te zien hoe de organisatoren nog tijdens ons gesprek aan het kijken waren of en hoe de twee evenementen onderling konden samenwerken. Want Oostrum heeft geen oneindig aantal vrijwilligers. De Dorpsraad is er in ieder geval trots op dat er mensen zijn die dit soort verbindende evenementen in Oostrum realiseren. We zullen hen dan ook waar mogelijk met raad en daad bijstaan. Als is het alleen maar met dit soort stukjes… dus bij deze:

  • Help mee als vrijwilliger!
    Dat kan bij de opbouw, en met hand- en spandiensten tijdens het evenement zelf. En het Winterfestijn is nog op zoek naar extra organisatoren voor de subcommissies, dus om alles vooraf goed geregeld te krijgen. Want ze zijn nu maar met z’n vieren.

  • Zet de data vast in je agenda, en kom langs!
    Kliekpop: 21 en 22 augustus, Spurkterdijk 4. Zie www.kliekpop.nl.
    Winterfestijn: 17-20 december. Op winterfestijnophetplein.nl verschijnt binnenkort het programma.

Meer informatie over beide evenementen volgt natuurlijk snel, zowel in het OW als online.


INFOBORD VOOR HET DORP

Tijdens het gesprek met Kliekpop en het Winterfestijn ontstond het idee voor een informatiebord aan de ingang van het dorp. Dat zouden we kunnen gebruiken om evenementen aan te kondigen, wedstrijden van SVO, kerkberichten, meldingen over een gewijzigde verkeerssituatie, of zelfs aanbiedingen van de ondernemers in ons dorp. Dat zou een houten bord kunnen zijn, waar je plankjes aan kunt hangen met daarop een sticker. Een digibord met led-letters (of een heel digitaal scherm) is flexibeler, maar dat heeft stroom nodig.

We gaan de behoefte aan en de haalbaarheid van zo’n bord onderzoeken. Misschien zijn belanghebbenden bereid een bijdrage doen. Zowel voor de ‘analoge’ als de digitale variant geldt bovendien dat het niet bij aanschafkosten blijft: er is jaarlijks wat geld nodig, bijvoorbeeld voor onderhoud, reparaties en verzekering.


NIEUWSBRIEF EIKENHEEM (OOSTRUM OOST II)

Het projectteam heeft de vierde nieuwsbrief rondgestuurd. Er zijn meerdere bijeenkomsten met de gemeente geweest, waarin de reacties en aandachtspunten uit eerdere gesprekken met de omgeving en de klankbordgroep verkeer uitvoerig zijn besproken, en meegenomen in de uitwerking. De onderzoeken naar verkeer, water, stikstof en de inrichting van de openbare ruimte lopen door, en er wordt gewerkt aan het groenplan. Zodra de gemeente akkoord is met de laatste aanpassingen aan het plan, gaat het projectteam in gesprek met de omwonenden waar al eerder gesprekken mee zijn gevoerd, om de aanpassingen persoonlijk toe te lichten. Na de zomer volgt een informatieavond. Daarin komt ook het ‘beeldkwaliteitsplan’ aan de orde: de uitstraling van de woningen en de wijk. Zie eikenheem.nl/nl/nieuws voor de volledige nieuwsbrief.


NOG TWEE GRATIS WATERMOLENCONCERTEN

MillCreek Revival is op 9 juni helaas niet doorgegaan, en Hermanszoon heeft op 18 juni opgetreden. Het optreden van Koor Harmony op 25 juni is geannuleerd vanwege het aanhoudende warme weer. We zoeken naar een nieuwe datum begin september. Hieronder de resterende agenda. Aanvang zal in beide gevallen rond 20.00 uur zijn.

  • 2 juli: Voor het derde jaar op rij bezoekt de akoestische bigband De Rammenas (soul, pop, rock) Oostrum. De band is in 1998 opgericht, komt uit Sevenum en heeft een flinke bezetting: vier saxofoons, vier trompetten, drie trombones, accordeon, gitaar, basgitaar, drums, een zangeres en backing vocals. Zie derammenas.nl.

  • 9 juli: Het 40 personen sterke koor Rock in Rooy komt buiten op het terras bij de Watermolen repeteren. Een greep uit hun repertoire: Venus (Shocking Blue), Boulevard of Broken Dreams (Green Day), Born to be Wild (Steppenwolf), Wish you were here (Pink Floyd) en With or without you (U2). Zie rockinrooy.nl.

    Wij zorgen voor een leuke setting en hopelijk goed weer. Breng zelf uw stoel of kleedje mee en eventueel een natje en droogje. De Watermolenconcerten zijn gratis toegankelijk, maar de groep gaat na afloop even met de pet rond, dus neem ook wat kleingeld mee.

Van de bestuurstafel: mei 2026

De dorpsraad vergadert elke maand. In deze rubriek vertellen we wat we zoal hebben besproken.

EVALUATIE PUMPTRACK

Voorafgaand aan de vergadering hebben we een evaluatiebijeenkomst gehouden, samen met de omwonenden en de gemeente. Een dikke maand na de officiële opening blijkt dat de Pumptrack enthousiast wordt gebruikt. Vrijwel alle kinderen dragen bescherming, maar desondanks waren er een paar gewonden, waaronder gebroken polsen. De parkeeroverlast is beperkt, maar ’s avonds laat is er regelmatig geluidsoverlast. Dat komt onder andere gewoon door enthousiasme, men schreeuwt naar elkaar over de baan heen.

Maar soms wordt er te harde muziek gedraaid, hangen er groepjes rond met een grote mond, of gaan er jongeren op brommers of fatbikes over de baan. Dergelijke excessen willen we de kop indrukken. Na 22:00 uur moet het gewoon rustig zijn. De gemeente geeft er prioriteit aan, en de politie heeft de Pumptrack hoog op de ‘sprintlijst’ staan. Dat betekent dat meldingen met voorrang worden opgepakt, en dat er waar mogelijk meteen iemand op af gaat. Dus maak een melding (0900-8844) als u overlast ervaart! Los daarvan, afhankelijk van de situatie, kan het al helpen door hen op hun gedrag aan te spreken. We willen voorkomen dat we hekken of poortjes rond de baan moeten gaan zetten. Daar is op andere plaatsen wel vanaf het begin voor gekozen, maar we hopen dat we het open en sociale karakter van het terrein rond de Watermolen kunnen behouden.

Op de langere termijn bekijken we de mogelijkheden om de (oudere) Oostrumse jongeren er zelf bij te betrekken, zodat zij zich mede verantwoordelijk voelen voor ‘hun’ Pumptrack. Misschien in de vorm van een soort jeugdraad, in combinatie met de Jeugdsoos of evenementen. Over een maand, voorafgaand aan de volgende vergadering van de Dorpsraad, zullen we de situatie opnieuw evalueren.


VIER GRATIS WATERMOLENCONCERTEN

Er zijn nog twee aanmeldingen binnengekomen, waarmee het totaal op vier komt! Hieronder de complete agenda. Aanvang zal in alle gevallen rond 20.00 uur zijn, steeds op donderdagavond. Noteer de data in uw agenda!

  • 18 juni: zangtrio Hermanszoon. Zij brengen hedendaagse countrymuziek, met liederen van onder anderen Morgan Wallen, Larry Fleet en Chris Stapleton. Een akoestisch concert met kleine verhalen waarin iedereen zichzelf kan herkennen. Zij zullen niet op het terras maar in de speeltuin optreden.

  • 25 juniKoor Harmony. Dit meerstemmige Oostrums dameskoor, dat vorig jaar het 50-jarig jubileum vierde, bestaat uit 25 enthousiaste amateurzangeressen. Zij zingen zowel Engels- als Nederlandstalige nummers, variërend van moderne popnummers tot meer gedragen nummers, begeleid door piano. Zie koorharmony.nl.

  • 2 juli: Voor het derde jaar op rij bezoekt de akoestische bigband De Rammenas (soul, pop, rock) Oostrum. De band is in 1998 opgericht, komt uit Sevenum en heeft een flinke bezetting: vier saxofoons, vier trompetten, drie trombones, accordeon, gitaar, basgitaar, drums, een zangeres en backing vocals. Zie derammenas.nl.

  • 9 juli: Het 40 personen sterke koor Rock in Rooy komt buiten op het terras bij de Watermolen repeteren. Een greep uit hun repertoire: Venus (Shocking Blue), Boulevard of Broken Dreams (Green Day), Born to be Wild (Steppenwolf), Wish you were here (Pink Floyd) en With or without you (U2). Zie rockinrooy.nl.

Wij zorgen voor een leuke setting en hopelijk goed weer. Breng zelf uw stoel of kleedje mee en eventueel een natje en droogje. De Watermolenconcerten zijn gratis toegankelijk, maar de groep gaat na afloop even met de pet rond, dus neem ook wat kleingeld mee.


PROVINCIALE SUBSIDIE VOOR VERBINDENDE INITIATIEVEN

De Provincie Limburg heeft de Leefbaarheidsaanpak gepresenteerd. Die biedt ondersteuning voor drie soorten initiatieven die de onderlinge cohesie bevorderen:

  • Fysieke en sociale kleinschalige plannen van 2500 tot 5000 euro kunnen volledig worden gesubsidieerd. Denk bijvoorbeeld aan buurtborrels, of het verfraaien van de buurt. Hiervoor is dit jaar in totaal drie miljoen euro beschikbaar.

  • Stichtingen, verenigingen en coöperaties kunnen de helft van hun plannen (5.000 tot 20.000 euro) gesubsidieerd krijgen. Voor fysieke plannen geldt zelfs een maximum van 120.000 euro. Hiervoor is dit jaar in totaal 8,5 miljoen euro beschikbaar.

  • Fysieke, gebiedsgerichte publieke initiatieven kunnen maximaal de helft van maximaal 1 miljoen euro gesubsidieerd krijgen. Hiervoor is dit jaar in totaal 28 miljoen euro beschikbaar.

Het gaat om initiatieven die de veiligheid, gezondheid en welzijn, sociale relaties, kansen en het contact met de natuurlijke omgeving verbeteren. Zo heeft Merselo ‘Op de koffie’ gerealiseerd, kreeg Echt een speel- en ontmoetingsplek en werd in Ottersum het Raadhuisplein vernieuwd.

Naast de Leefbaarheidsaanpak kent de provincie nog meer regelingen. Klik hier voor de volledige presentatie. Meer informatie is te krijgen bij de initiatiefcoaches Funs Peters (06-14302914fma.peters@prvlimburg.nl) en Cedric van Gerwen (06-54957476cjep.van.gerwen@prvlimburg.nl). Maar neem vooral ook contact op met de Dorpsraad, zodat we eventuele aanvragen op elkaar kunnen afstemmen.


VERLENGING MOBILE HOME PARK

De Dorpsraad vertegenwoordigt Oostrum in de Klankbordgroep van het Mobile Home Park (MHP) van KaFra aan de Henri Dunantstraat. Daarin praten we elkaar bij over de ontwikkelingen en eventuele verbeterpunten. Vanuit Oostrum krijgen we geen signalen over incidenten, en dat geldt ook voor de vertegenwoordigers van het Brukske en Antoniusveld. Het park omvat 60 chalets en biedt plaats aan maximaal 240 arbeidsmigranten, waarvan 80% er minder dan een jaar verblijft, vaak voor seizoenswerk. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet om asielzoekers. Daarvoor is de noodopvang in de Evenementenhal bedoeld.

De laatste bijeenkomst van de Klankbordgroep was gewijd aan een mogelijke beleidswijziging van de Provincie, die huisvesting van arbeidsmigranten op industrieterreinen wil ontmoedigen, en wil inzetten op kleinschaliger huisvesting in woonwijken. Vooruitlopend daarop wil KaFra de bestaande vergunningen vervroegd verlengen. Frank van Gool, directeur van KaFra, kwam het persoonlijk toelichten. Het zou betekenen dat de huidige vergunning met tien jaar wordt verlengd, tot 2038.

De Klankbordgroep steunt die verlenging. Het MHP biedt een goede oplossing voor de vraag naar tijdelijke huisvesting van arbeidsmigranten, en voorkomt de misstanden uit het verleden. Huisvesting in woonwijken leidt vaak tot overlast, zoals op een paar plaatsen in Oostrum nu al het geval is. Bovendien zorgt de verlenging ervoor dat op deze locatie de komende jaren niet kan worden uitgebreid, bijvoorbeeld met KaFra Towers in plaats van chalets. Wat de Dorpsraad betreft blijft het in Oostrum ook bij deze locatie, en Frank van Gool bevestigde dat.

Verder hebben we benadrukt dat het onderhoud van de chalets bij een verlenging nog meer aandacht verdient. In 2038 zouden ze er twintig jaar staan. KaFra beaamt dat niet alleen, maar overweegt zelfs om er nieuwe, modernere chalets te plaatsen. Er zijn plannen om binnenkort een Open Huis te organiseren, en dan kan ook het nieuwe modelchalet worden bekeken. Binnenkort neemt de gemeenteraad een besluit over de verlenging.

Gratis Watermolenconcerten: 25 juni en 9 juli

Het tweede Watermolenconcert voor dit jaar is bekend. Het 40 personen sterke koor Rock in Rooy komt op donderdagavond 9 juli buiten op het terras bij de Watermolen repeteren. Zie www.rockinrooy.nl.

Zoals we al eerder aankondigden verzorgt koor Harmony op donderdagavond 25 juni een openluchtrepetitie. Aanvang zal in beide gevallen rond 20.00 uur zijn. Noteer de data in uw agenda!

Wij zorgen voor een leuke setting en hopelijk goed weer. Breng zelf uw stoel of kleedje mee en eventueel een natje en droogje. De Watermolenconcerten zijn gratis toegankelijk, maar de groep gaat na afloop even met de pet rond dus neem ook wat kleingeld mee.

Nieuws van de dorpsraad

UPDATE PUMPTRACK: ASFALT WEEK 8

In het vorige OW, en in de Peel en Maas, werd de start van de aanleg van de Pumptrack aangekondigd. De volgende fase is het ‘asfaltwerk’. Vanwege het aanhoudende koude weer, en de beschikbaarheid bij de molen, is dat nu ingepland voor week 8, om precies te zijn op maandag 16 en dinsdag 17 februari. Inderdaad, dat is tijdens de carnaval, maar daar heeft een bedrijf van boven de rivieren geen boodschap aan. Verder moeten de weergoden ons natuurlijk goed gezind zijn, want het moet 12 graden of meer zijn.

Iedereen is natuurlijk van harte welkom om te komen kijken naar de werkzaamheden, maar nadat het asfalt is aangebracht moet het terrein nog vier weken dicht blijven vanwege de resterende werkzaamheden, zoals belijning en keuring. We willen daarom met klem vragen om buiten de bouwhekken te blijven! Zorg er svp voor dat kinderen niet op het terrein komen, om schade aan de bochten, hoeken en kanten te voorkomen.


EERSTE WATERMOLENCONCERT BEKEND: 25 JUNI

De eerste van de gratis zomerconcerten staat inmiddels geboekt. Koor Harmony verzorgt op donderdag 25 juni een openluchtrepetitie. Aanvang zal rond 20.00 uur zijn.

Meer informatie volgt zodra we met andere artiesten, bands of koren een optreden hebben vastgelegd. Neem contact op met Jan-Willem Bruijsten (voorzitter@dorpsraadoostrum.nl) als jij of je groep interesse hebben om op te treden.


VERKEER EIKENHEEM (OOSTRUM OOST II)

Op 27 januari is de klankbordgroep Verkeer geïnformeerd over de verkeerskundige uitgangspunten en de eerste conceptaanpassingen. De klankbordgroep had daar verschillende vragen over. In de discussie die naar aanleiding daarvan ontstond, kwamen er aanvullende suggesties naar voren voor mogelijke verbeteringen van de te realiseren verkeersvoorzieningen.

De ontwikkelaars en de verkeersdeskundige van de gemeente zullen deze suggesties bespreken en toetsen. Die worden daarna vertaald naar volgende conceptaanpassingen. De direct betrokkenen en de klankbordgroep krijgen informatie over de uitkomsten van dit proces. Afhankelijk van de voortgang is er in februari weer een informatieavond. Daar volgt nog verdere informatie over.


INTERVIEW EETPUNT D’N OESTERHAM

Buur.thuis heeft een interview gehouden met de ‘Kookmegjes’. Dat willen we onze dorpsgenoten natuurlijk niet onthouden.

Eetpunt D’n Oesterham zorgt al vijftien jaar voor een volle tafel in Oostrum. Twee woensdagen per maand staan dezelfde ingrediënten centraal: aanschuiven, bijpraten en samen eten. Wat ooit begon met een oproep in het Oostrums Weekblad, is uitgegroeid tot een vaste ontmoetingsplek voor tientallen dorpsgenoten.

Klik hier voor het hele interview: buur.thuisvenray.nl/eetpunt-dn-oesterham

Gratis watermolenconcerten: 26 augustus en 17 september

Twee muziekgroepen komen buiten op het terras bij de Watermolen repeteren. Noteer de data in uw agenda!

  • Dinsdag 26 augustus 19.45-22.00 uur:
    MillCreek Revival


Een energieke vocalgroup uit Meerlo, met meerstemmige zang en een volle band. Inloop vanaf 19.15 uur. Zie www.millcreekrevival.nl voor meer informatie.

  • Woensdag 17 september 20.30-21.30 uur:
    Zanggroep MIX

Een moderne zanggroep, van The Beatles tot Billie Eilish. Inloop vanaf 20.00 uur.
Zie www.facebook.com/MixVenray voor meer informatie.

Wij zorgen voor een leuke setting en hopelijk goed weer. Breng zelf uw stoel of kleedje mee en eventueel een natje en droogje. De concerten zijn gratis toegankelijk, maar beide groepen gaan na afloop even met de pet rond dus neem ook wat kleingeld mee.


Watermolenconcerten: 26 augustus en 17 september

Op donderdagavond 10 juli hield De Rammenas een openluchtrepetitie bij de Watermolen. Net als vorig jaar verzamelde zich een grote groep belangstellenden met stoeltjes, kleedjes en drankjes, die genoten van een mooie muzikale avond.

Inmiddels zijn er ook twee andere muziekgroepen die graag bij ons buiten op het terras bij de Watermolen komen repeteren. Noteer de data in uw agenda!

  • Dinsdag 26 augustus 19.45-22.00 uur: MillCreek Revival

Een energieke vocalgroup uit Meerlo, met meerstemmige zang en een volle band. Inloop vanaf 19.15 uur. Zie www.millcreekrevival.nl voor meer informatie.

  • Woensdag 17 september 20.30-21.30 uur: Zanggroep MIX

Een moderne zanggroep, van The Beatles tot Billie Eilish. Inloop vanaf 20.00 uur.
Zie www.facebook.com/MixVenray voor meer informatie.

Wij zorgen voor een leuke setting en hopelijk goed weer. Breng zelf uw stoel of kleedje mee en eventueel een natje en droogje. Beide groepen komen na afloop even met de pet rond dus neem ook wat kleingeld mee.

Gratis concert 10 juli

Op donderdag 10 juli houdt de akoestische bigband Rammenas (soul, pop, rock) weer een openluchtrepetitie bij de Watermolen. Het concert van vorig jaar was een succes, dus alle reden om hen opnieuw uit te nodigen.

De band is in 1998 opgericht, komt uit Sevenum en heeft een flinke bezetting: vier saxofoons, vier trompetten, drie trombones, accordeon, gitaar/zanger, basgitaar, drums, een zangeres en backing vocals. Neem een kleedje of een stoeltje mee, en kom luisteren. Drankje erbij en genieten maar! Kijk voor meer info op derammenas.nl. De dorpsraad is trouwens van plan om in augustus nog twee zomerconcerten te organiseren. Houd de website in de gaten.

Van de bestuurstafel: juli 2024

De dorpsraad vergadert elke maand. In deze rubriek vertellen we wat we zoal hebben besproken.

Leefbaarheidsfonds

De Werkgroep Onderhoud Kerkhof wil het pad van het kerkhof verbeteren. Dat is nu van leem, en bij nat weer wordt dat glad en vettig.

Om vieze schoenen en plassen water te voorkomen is het plan om er een laag split op te doen.

De werkgroep heeft hiervoor een bijdrage gevraagd uit het leefbaarheidsfonds. We hebben besloten om hiervoor 300 euro toe te kennen.


Helden gezocht!

Ken jij een jonge held in Oostrum? De gemeente Venray zoekt jeugd tussen 6 en 18 jaar die zich het afgelopen jaar op een bijzondere manier hebben ingezet voor anderen en in aanmerking komen voor het Venrayse Jeugdlintje.

Het Jeugdlintje is een waardering voor jongeren die iets uitzonderlijks hebben gedaan voor de Venrayse samenleving. Je kunt dan denken aan structureel zwerfafval rapen, een leven redden of bijvoorbeeld ouderen, zieken of eenzamen bijstaan. De activiteiten kunnen heel divers zijn zolang ze maar niet betaald zijn.

Het Venrayse Jeugdlintje bestaat uit een oorkonde en medaille, vormgegeven door een groep leerlingen van het Raayland College. In de jury zitten vijf leden, waarvan drie jonger dan 18 jaar.

De uitreiking van het Jeugdlintje is jaarlijks op 20 november, de Internationale Dag van de Rechten van het Kind. Het aanmelden van jonge helden kan tot en met 1 september 2024 via www.venray.nl/jeugdlintje. Hier vindt u ook meer informatie over het de voorwaarden en de aanvraagprocedure.


Gratis concert op 29 augustus bij de Watermolen

Reserveer donderdag 29 augustus vast in de agenda! De akoestische bigband Rammenas (soul, pop, rock) houdt dan een openluchtrepetitie bij de Watermolen.

De band is in 1998 opgericht, komt uit Sevenum en heeft een flinke bezetting: vier saxofoons, vier trompetten, drie trombones, accordeon, gitaar/zanger, basgitaar, drums en een zangeres met backing vocals.

Neem een kleedje of een stoeltje mee, en kom luisteren. Drankje erbij en genieten maar! Kijk voor meer info op derammenas.nl.

Gratis concert op 29 augustus bij de Watermolen

Reserveer donderdag 29 augustus vast in de agenda! De akoestische bigband Rammenas (soul, pop, rock) houdt dan een openluchtrepititie bij de Watermolen. De band is in 1998 opgericht, komt uit Sevenum en heeft een flinke bezetting: vier saxofoons, vier trompetten, drie trombones, accordeon, gitaar/zanger, basgitaar, drums en een zangeres met backing vocals.

Neem een kleedje of een stoeltje mee, en kom luisteren. Drankje erbij en genieten maar! Kijk voor meer info op derammenas.nl.