Nieuws van de dorpsraad

Een speaker voor je evenement!

De Dorpsraad heeft vanuit het leefbaarheidsfonds een JBL PARTYBOX 310 gekocht, inclusief twee draadloze microfoons. Deze speaker werkt 3.5 uur op de accu en is daardoor geschikt voor allerlei evenementen in Oostrum. Denk bijvoorbeeld aan Sint Maarten, de intocht van Sinterklaas, Òs gemis, de opening van carnaval op het Dorpsplein enzovoort. Maar ook voor buitenactiviteiten van SMT, KBO of ZijActief.

De speaker is via de beheerders van de Oesterham (Jan en Antoinette) te reserveren. Hij is niet bedoeld voor mensen die thuis graag een karaokefeestje willen organiseren, maar we hopen dat de diverse commissies er veel gebruik van kunnen gaan maken.

Vraag een bijdrage voor je Burendagplan

Op zaterdag 24 september is het weer Burendag. Als je op die dag iets wil organiseren, kun je een bijdrage vragen aan het Oranje Fonds van maximaal 350 euro.

Burendag is een initiatief van Douwe Egberts en het Oranje Fonds, om zoveel mogelijk buren met elkaar in contact te brengen. Buurten worden leuker, socialer en veiliger als buren elkaar ontmoeten, elkaar helpen en zich samen inzetten voor de buurt. Buurten kunnen een aanvraag tot maximaal € 350,- indienen om hun Burendagplan te kunnen uitvoeren. Let op: hierbij geldt wel op = op.

Aanmelden kan op www.burendag.nl. Op 14 juli stonden daar al meer dan 5.000 activiteiten, maar nog geen in Oostrum! Als je je activiteit voor 1 september aanmeldt krijg je een leuk Burendagpakket.

Burgerhulpverleners gezocht

De Stichting Hard voor Hart verbetert de overlevingskans van personen met een hartstilstand. De stichting streeft ernaar dat minstens 2 procent van de inwoners van de gemeente burgerhulpverlener is. Op dit moment is dat percentage 1,76%. Vandaar dat de organisatie extra burgerhulpverlener zoekt, onder andere in Oostrum!

De gratis opleiding is één lesavond van drie uur, waarin je reanimatie en het gebruik van de AED aangeleerd krijgt. De eerstvolgende cursus staat gepland op dinsdag 27 september 2022, om 19:00 uur. Kijk voor meer informatie en het aanmeldformulier op www.hardvoorhart.nl.

En mocht je iemand kennen met het BHV-diploma, vraag hem of haar dan om zich te registreren als burgerhulpverlener.

Delen mag!