Nieuws van de dorpsraad

In deze rubriek laten we korte nieuwsberichten van de afgelopen weken de revue passeren.

Behoeftepeiling Paschalis
De ontwikkelaars van klooster Paschalis willen graag weten wat Oostrum van het laatste bestemmingsplan vindt. Zij vinden een breed draagvlak belangrijk, en starten daarom een behoeftepeiling naar de bestemming van het project, de huidige situatie op de woningmarkt, en het wonen in een moderne woongemeenschap. De enquête bestaat uit 14 vragen en in drie categorieën. De input wordt meegenomen in de verdere uitwerking van het project, en in het principeverzoek dat wordt voorgelegd aan de gemeente. Deelname is anoniem.
Ga naar https://forms.gle/r74bFdpS6Gc3Yv239.

Werkzaamheden Oirloseweg
Van 6 t/m 17 juli wordt de oude waterleiding parallel aan de Oirloseweg tussen Oostrum en Oirlo verwijderd. Ook zijn er graafwerkzaamheden tussen de Oirloseweg en Spoorbaan. Er is een tijdelijke snelheidsbeperking van 30 km/u.

60.000 euro voor buurtprojecten
Onze Buurt bevordert al acht jaar burgerinitiatieven voor de eigen omgeving. Verenigingen, scholen, clubs, buurten, bewonerscomite’s, vriendengroepen… iedereen die een goed verbindend plan indient maakt kans maken op (een deel van) de prijs. In voorgaande jaren gingen prijzen bijvoorbeeld naar een dorpskeuken in Heide, een fietsenplan in Maastricht, en een openbare tuin in America. Dit jaar wil de organisatie vooral investeren in initiatieven die de kracht van de huidige corona-creativiteit duurzaam maakt. Aanvragen kan tot 27 augustus via www.onzebuurt.eu.

Secretaris
Ten slotte nog de mededeling dat Derk Ederveen in maart het secretariaat van de dorpsraad heeft overgenomen van Coert Voesten. Coert, dank voor meer dan zes jaar inzet voor Oostrum!

Vragen of opmerkingen? Laat het ons weten!
De Dorpsraad

Delen mag!